Kibarkan Jalur Gemilang~!

Jalur Gemilang

Monday, October 11, 2010

Psycho!

Alkisah......
Hari jumaat lepas Cik Ain keluar ofis agak lewat dari biasa.. So, Cik Ain terpaksa la tunggu bas sorang-sorang.. Tak lama lepas tu, datang la sorang budak perempuan.. Biar la Cik Ain gelar budak perempuan ni sebagai Minah.. Dah lebih kurang 5 minit dia berdiri kat situ, maka wujudlah perbualan di bawah:

Minah : Dik!Dik!Keje kat mana?

Cik Ain : Ofis dekat ngan kedai dobi kat belakang tu..

Minah : Ooo.. Dik.. akak nak mintak tolong sket boleh?

Cik Ain : Ha?Mintak tolong pe? *Cik Ain ingat dia nak jual barang sebab dia tengah pegang krim*

Minah : Ermm.. Boleh tak adik teman akak malam ni? Akak tinggal sorang kat rumah.. Housemate akak pegi konvo kat Sabah.. Kawan-kawan akak yang lain dah kawin.. Boleh tak dik?

Cik Ain : Haaa??Ermm.. tak boleh la akak.. Esok saya nak pegi KL.. *Cik Ain tipu.. :p*

Minah : Esok nak pegi KL?Hurmm.. takpela.. Kalau camtu adik teman akak malam ni.. Adik bawak baju kan? *Sambil mata si Minah ni tengok beg laptop Cik Ain*

Cik Ain : Eh.. saya tak bawak baju la.. *Dalam hati Cik Ain, "ko ingat aku lari dari rumah ke? Sengal.."*

Minah : Ha takpe takpe.. Adik pakai je baju akak.. Bole tak dik?

Cik Ain : Tak boleh la akak.. Saya tak biasa.. Nape akak tak ajak kawan-kawan akak yang lain?

Minah : Kan akak dah cakap! Kawan-kawan akak semua dah kawin! *Tinggi suara*

Terdiam..*Cakap dalam hati, eh eh.. emo pulak minah ni.. tampor kang!*

Cik Ain : Takkan akak takde kawan yang bujang?

Minah : Diaorang semua balik kampung..

Dua-dua diam jap...

Minah : Adik.. nape tak keje kat Alamanda?

Cik Ain : Haaa??Nak watpe keje kat Alamanda? Keje pe kat Alamanda? *agak terkejut dengan soalan ni*

Minah : Keje kat kedai-kedai kat situ.. Kedai baju.. Supermarket.. Ha Guardian tu basic gaji dia banyak tau!

Terdiam lagi.. *Sah sah pompuan ni ingat aku keje kedai dobi..*

Cik Ain : Keje saya dah ok kat sini.. Nak watpe keje kat sana.. *Terus paling muka sebab dah rasa nak marah*
Minah : Adik.. adik.. krim ni ok tak?

Cik Ain : Entah.. Saya tak pernah guna.. *Ko ingat aku ni tester krim ke?*Sengal infiniti punya minah*

Minah : Adik ni umur berapa?

Cik Ain : 25.. akak?

Minah : 20.

Cik Ain : Dah tu nape beria sangat nak berakak-akak?? *Memang Cik Ain dah marah time ni*

Minah tu sengih-sengih yang Cik Ain rasa sangat annoying dan Cik Ain palingkan muka lagi sekali sebab dah tak kuasa nak layan.. Minah tu sangat psycho dan scary!! Secara logiknya kan, kalau kita tinggal sorang pun kat rumah, takkan tetiba nak ajak orang tak kenal temankan.. Gila ke? Buatnya terajak orang jahat, camne? Sampai Cik Ain terfikir, kalau Cik Ain temankan dia, nanti kena bunuh cmne?huhu.. Moralnya sekarang, jangan keluar ofis lewat kalau sorang-sorang.. hee.. :)

8 comments:

nisa ~ shasha said...

MINAH! ko mmg saiko! hahahaha

peanutzz said...

kn kn kn?kurang kasih syg ke hape minah ni tetibe nk ajak i teman kn?wakaka.. :p

nurul azida ahmad said...

wahaha, alasan untuk balik awl tu cik ain.

uewww scarynyer minah tu...klaka plak siap offer tido umah n offer keje kat alamanda. hahaha. low profile gitu..

peanutzz said...

zda:beta xleh blk awal dh skrg.. sbb kene fill in attendance.. ritu pn kua dalam 6.30.. huhu..

sangat scary kn? hrp2 tak terserempak ngn minah ni dh..

xara said...

kena ambil lesen memandu tu. kereta dah ada.

peanutzz said...

sedang diusahakan kak suri.. hee.. :)

nurul azida ahmad said...

eh why ade attendance?

peanutzz said...

zda:xtau la tetiba heitech wujudkan attendance.. huhu.. terpaksa la on time.. dtg on time, blk pn msti on time gak kn?hahaha.. :p