Kibarkan Jalur Gemilang~!

Jalur Gemilang

Thursday, November 4, 2010

Dari Hati..


2 entri dalam sehari? amboi amboi Cik Ain.. hehe..

  • Benda yang dah lepas, yang dah berlaku jangan simpan dalam kepala lagi.. Dah tak boleh nak buat apa-apa.. Cuma boleh ambil iktibar, peringatan, pengajaran dan sewaktu dengannya je la.. Kesian sikit dekat otak tu yang kena bekerja keras seumur hidup.. Seumur hidup tau! Bukan sepanjang tahun sepanjang hari.. Gunakan otak anda untuk simpan perkara-perkara yang penting.. Bukan perkara-perkara remeh ok! :)

  • Bila sesuatu benda tu dah jadi, jangan asyik nak fikir kenapa jadi camtu, kenapa tak jadi camni.. Bukan tak boleh fikir langsung.. Boleh.. Tapi bukan setiap masa.. Lebih baik fikir apa yang perlu dibuat supaya benda tu tak berulang lagi di masa yang akan datang.. *macam buat karangan BM darjah 5.. haha*

  • Kadang-kadang bila kita bermasalah, kita fikir kita la orang yang paling malang dalam dunia.. Tidak! Percaya la ada lagi orang yang lebih bermasalah daripada kita..

  • Bila orang bagi nasihat, dengar nasihat tu dari sudut positif.. Ayat macam "Ko cakap senang la.. Ko tak rase camne.." sangat tak membantu! Niat orang tu baik nak tolong redakan keadaan, tapi bila kita cakap camtu serupa macam kita tak berkongsi masalah.. Say no to negative thinking! Kalau ternegatif sekali sekala tu takpe la kan.. Tapi untuk penyelesaian masalah, elakkan fikiran-fikiran yang negatif.

Bila dugaan datang, kita kena bersabar.. Bila kebahagiaan muncul, kita kena bersyukur.. :)


Life is beautiful.. Don't waste it.. Learn it, live it, love it! :)

Gambar ehsan Google :)

Jujur dari hati Cik Ain.. Sekian~ :)


6 comments:

nisa ~ shasha said...

i like this! :p

peanutzz said...

haha.. tenkiu cik nisa! :)

nisa ~ shasha said...

tenkiu x ckup! nak baju baby satu! :p

peanutzz said...

cik nisa: u nak try pakai suar baby tu ke? jangannn.. haha..
klu u ade baby i bg free ok! :)

Hetty Helfarizan said...

ni bkn kes jiwe kaco kan?hehe

peanutzz said...

bukan bukan.. haha.. ni nasihat utk org jiwa kaco.. hehe.. :)