Kibarkan Jalur Gemilang~!

Jalur Gemilang

Monday, December 21, 2009

Masak-masak bersama Cik Ain!


Hari ni turn aku masak for dinner.. Maka aku pun menggeledah peti ais.. Mula-mula aku bawak kuar ayam dari freezer.. That needs to be done first sebab ayam tu memang dah keras giler mengalahkan batu.. huhu.. Pastu aku geledah pulak tempat sayur dan bawak kuar ape yang patut.. Aku nak masak ayam phat phet.. resipi ni aku dah pernah try dah... Kirenye ni kali kedua la aku masak ayam phat phet.. Giler klaka nama dia.. Masa mule-mula aku bagitau Cik Nisa nama resipi ni, beliau tergelak.. ayat beliau, "Apsal pelik sangat nama ni?"haha...

Aku pun memulakan misi masak-masak aku.. ala2 main pondok-pondok.. kiki.. Aku blend cili padi,kunyit,bawang,halia.. Dan tiba la masanya untuk aku tumis sume bahan yang aku blend tadi.. Dengan penuh kasih sayang aku tuangkan dalam kuali.. (Cik Hanum!Lauk tadi tu penuh ngn kasih sayang tau!haha..) Tetiba aku terdengar bunyi kat sebelah umah..

Haccccchooooooom!

Aku wat bodo je.. Pastu aku terdengar lagi..

Haccccchoooooooooooooooooom!

Dan lagi..

Haccccchooooooo0m!...Haccccchooooooom!

Dan yang last skali..

Hachum! (Yang ni versi xcukup matang@kanak-kanak...haha..)

Hakhak... cian org sebelah.. terbau tumisan cili padi Cik Ain sampai terbersin berkali-kali.. bersin cap ibu dan anak pulak tu!

Ampun!Beta xbersalah..hee..:p

Warning: Tumisan cili padi tidak mengenal usia.. maka berwaspadalah.. anda akan bersin!:p


Sekian~(^_^)


No comments: