Kibarkan Jalur Gemilang~!

Jalur Gemilang

Sunday, December 13, 2009

Naz Sayang Tok!

"Naz datang jumpa tok hari ni boleh?Tok rindu.."

Sedih betul aku dengar suara tok masa tok kol aku... Aku memang rapat ngan tok sebab aku cucu sulung.. Mase kecik pn tok yg babysat aku... huhu... Bila tok cakap nak jumpe, aku mesti la kena g..

Hari sabtu lebih kurang kul 11am aku bertolak dari umah.. Perjalanan aku:

Umah--Teksi--Putrajaya Sentral--Erl--Bandar Tasik Selatan--LRT--Titiwangsa--jumpe tok!

Phew!Naik turun train.. Tu pn aku naik teksi.. kalau naik bas lagi la terasa jauh perjalanan aku sebab nak kena menapak.. adeh!cian kaki ku..

Time jumpe tok, tok sempat lg cakap,

"Kurusnye cucu tok.. Jom tok bawak g makan!"

Haa?? Makan?? Bagus2 sebab aku tersangat la laparr(aku cakap dalam ati je!)..hee.. aku pn g la makan ngan tok n makngah kat restoran padang.. Banyak betul lauk tok amik.. penuh satu meja.. Terserlah niat tok nak bagi daku gemok!:p Sedap gak makan kt situ..

Aku duk umah kazen kt taman tasik titiwangsa.. Umah orang bujang.. Paham2 je la.. Nak pengsan aku tengok! Tok bagitau aku yang jantung dia berfungsi 30% je.. Encik Doktor tak berani nak operate.. So,buat mase ni makan ubat je untuk bertahan.. Sedih aku dengar.. Cian tok..:( Tapi tok slalu ckp,

"Camni la kalau dah tua.. Xpe.. nak wat camne.."

Lagi sedih!!haish..

Macam2 cerita aku borak ngan tok.. Satu yang aku xleh nak lupe..xleh lupe sangat2 bila tok cakap..

"Naz bila nak kawen?Tok dulu kawin umur 23 tau.. Cepat la kawen sementara tok sihat lagi ni.."

Ayarkkkk!!!!Soklan yang sungguh tidak dijangka.. First time aku dengar tok aku cakap cmni.. huhu.. Cam bese,untuk soklan yang aku xreti nk jawab ni.. aku sengih2 je la.. kiki..

Pagi tadi dalam kul 10, tok n makngah hantar aku kat stesen Titiwangsa.. tok pun cakap..

"Keje elok2.. smayang jangan tinggal.. mengaji jangan lupe.."

Tok pun cium pipi aku... :)

Tok, Naz sayang tok!!

Get well soon.....





2 comments:

Anonymous said...

Tok, saya sayang cucu tok.Boleh saya sayang dia tak tok ?????....Bagus cucu tok ni.

peanutzz said...

hehe....luv u mucho mucho mucho honey!!!erm..tok ckp bole..kiki..:)